[TERKINI] MOHON MAAF! TARIK BALIK KENYATAAN BIADAP ITU - KETUA PEMUDA UMNO SELANGOR

Wednesday 20 November 20134comments



Pergerakan Pemuda UMNO (PPUM) Selangor hari ini menyelar tindakan biadap oleh Ketua Pemuda MCA, YB Datuk Dr. Wee Ka Siong kerana mempertikaikan titah DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah berkenaan penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam.

Berikut adalah siaran media oleh PPUM Selangor:

SHAH ALAM, 20 November – Pergerakan Pemuda UMNO Selangor mengecam tindakan biadap oleh Ketua Pemuda MCA, YB Datuk Dr. Wee Ka Siong ekoran kenyataan beliau yang mempertikaikan titah DYMM Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah.

2. DYMM Sultan Selangor bertitah supaya semua rakyat khasnya di negeri Selangor untuk patuh kepada larangan penggunaan kalimah Allah oleh mereka yang bukan beragama Islam.

3. Titah DYMM Sultan Selangor adalah sejajar dengan keputusan Mahkamah Rayuan pada bulan lalu yang melarang penerbitan Katolik tempatan menggunakan kalimah Allah dalam edisi Bahasa Malaysia.

4. Sebagai seorang Ketua Pemuda Parti Komponen BN, YB Datuk Dr. Wee Ka Siong sepatutnya berhati-hati sebelum membuat sebarang kenyataan berhubung sensitiviti agama sesuatu kaum. 

5. Oleh itu, kami Pergerakan Pemuda UMNO Selangor sebulat suara mengutuk perbuatan biadap oleh YB Datuk Dr. Wee Ka Siong dan mendesak supaya beliau menarik semula kenyataan itu serta memohon maaf secara terbuka kepada DYMM Sultan Selangor khasnya kepada seluruh rakyat negeri Selangor.

6. Kami Pergerakan Pemuda UMNO Selangor akan sentiasa menjunjung titah DYMM Sultan Selangor dan mempertahankan institusi raja dari diperlekehkan oleh pihak tidak bertanggungjawab.

7. Kami turut melahirkan rasa terkilan terhadap Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim kerana gagal mempertahankan titah DYMM Sultan Selangor sehingga diperkotak-katikkan oleh pihak tidak bertanggungjawab.

8. Beliau selaku Menteri Besar yang dilantik oleh DYMM Sultan Selangor sendiri, wajib berdiri teguh di belakang Sultan dan mempertahankan maruah DYMM Sultan Selangor dari diperlekehkan.

9. Tindakan Menteri Besar yang hanya mendiamkan diri membuktikan beliau tidak berupaya melindungi DYMM Sultan Selangor sebagai ketua eksekutif kerajaan Selangor.

10. Sekali lagi, kami Pergerakan Pemuda UMNO Selangor mengalu-alukan permohonan maaf dari pihak YB Datuk Dr. Wee Ka Siong supaya kecelaruan ini diselesaikan dengan penuh kaharmonian.

Share this article :

+ comments + 4 comments

8 December 2013 at 20:09

Semua Ahli-ahli MCA Malaysia yang dihormati,

Segelintir pemimpin MCA seperti YIP KUM FOOK (lawyer, MCA Gombak) dan Yip Jiun Hann(pemuda MCA Gombak) perangainya sendiri pun tidak bermoral dan nama pun sangat busuk di Selangor. Khas nya di Kepong, Selayang, Rawang dan lain tempat, seperti makan wang SAMNAK SAMBODHI, DESA JAYA, KEPONG, merosakkan keluarga orang lain……..perangai sebegitu jahat.

Mereka cuba suruh kita menyokong Donald lim Siang Chai, sekira kumpulan ini bermenang dalam parti MCA, saya yakin parti MCA akan tenggelam selama-lama di Malaysia

Jangan kena jerat, sokong lah Saudara Dr Wee Ka Siong

SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

8 December 2013 at 20:10

所有马来西亚马华公会的会 员,
我们叶金福律师马华公会鹅麦主席及叶君汉马华马青党主席鹅麦呼吁所有马华党成员在十二月的选举支持Donald Lim Siang Chai,因为他是老党员,有道德,经验丰富。

不要支持Dr Wee Ka Siong,因为他年轻,经验不足,甚至道德有问题
Kepada seluruh Ahli-ahli MCA Malaysia,
Kami Yip Kum fook lawyer Ketua MCA Gombak dan Yip Jiun Hann MCA pemuda MCA Gombak menyeru semua Ahli-ahli MCA pada pilihan MCA Disember ini sokong lah Saudara Donald Lim Siang Chai bertanding Naib Pengurusi MCA kerana beliau Ahli lama, bermoral dan berpengalaman.

Jangan pecah tiket kepada Saudara Dr Wee Ka Siong, kerana beliau muda, kurang pengalaman dan moral pun ada masalah

MCA GOMBAK

22 January 2014 at 14:57

JH Yip Management Sdn Bhd
Suite 3.43, Kompleks Desa, Jalan Kepong,, 52100, Kuala Lumpur, WP Kuala Lumpur, 51200 Phone:03-6274 5352
Ketua Belia MCA Gombak YIP JIUN HANN,
Berkenaan bapa U (YIP KUM FOOK, MCA GOMBAK) bertiga, Empat Isteri dan kaya, itu hal U sendiri,
Mengapa U cuba Menbangkitkan Nama NABI MUHAMMAD S.A.W. bagi menburukkan nama kebaikannya. U cuba ingat memalukan Muslim?
Yip Jiun Hann, U bukan Muslim kami harap jangan menyetul hal Agama Muslim dan kebaikan NABI MUHAMMAD S.A.W.
Kalau tidak kami akan ajar U seperti perkara yang terjadi di U.S.A

Kami Yang Benar,
RAKYAT GOMBAK

3 March 2014 at 21:16

Kepada ketua MCA Malaysia Datuk Seri Liow Tiong Lai,

Kami ingin memberitahu bahawa ketua cawangan MCA Gombak YIP KUM FOOK dan ketua pemuda MCA Gombak YIP JIUN HANN, nama mereka sangat kotor di masyarakat Cina sebab mereka halau Sami Buddha keluar dari BUDDHA KUIL SAMNAK SAMBODHI, 19 Jalan 38 Taman Desa Jaya, kepong, Kuala Lumpur.

Untuk kemenangan pilihan kecil, Calon BN PRK DUN Kajang: Datin Paduka Chew Mei Fun, kami harap peminpin MCA dan parti komponen BN, jauhkan orang yang tersebut di atas.

Kalau tidak parti MCA tentu akan kalah dengan lincin

Sekian, Terima Kasih

SAMNAK SAMBODHI COMMITTEES

Post a Comment
 
Support : S.A.R
Copyright © 2012. SHAH ALAM REBELS - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger