[TERKINI] PEMUDA UMNO WILAYAH DESAK KERAJAAN TIMBANG SEMULA KENAIKAN TAMBANG LRT, MONOREL

Saturday 14 December 20131comments


Pemuda Umno Wilayah Persekutuan mendesak supaya kerajaan menimbang semula keputusan menaikkan harga tambang transit aliran ringan (LRT) dan monorel.

Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan, Mohd Razlan Muhammad Rafii berkata warga Kuala Lumpur yang terlibat secara langsung dengan kenaikan ini begitu terasa kerana mereka juga bakal berhadapan dengan kenaikan cukai pintu oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) dan kenaikan tarif elektrik.

Katanya, kenyataan Pengerusi Suruhanjaya Pengangkutan Awam (SPAD), Tan Sri Syed Hamid Albar bahawa kenaikan itu tidak membebankan pengguna adalah sangat janggal.

"Oleh yang demikian, saya mendesak agar Kabinet memikirkan secara mendalam bebanan yang dipikul oleh rakyat apabila ada kenaikan seperti ini. Saya mohon agar tidak ada lagi berita buruk kepada warga Kuala Lumpur terhadap apa sahaja yang melibatkan kos hidup mereka," katanya dalam satu kenyataan media pada Khamis.

Beliau berkata demikian ketika mengulas kenyataan Syed Hamid Albar dalam sebuah akhbar berbahasa Inggeris bahawa alasan kenaikan tersebut wajar memandangkan sudah 10 tahun tiada kenaikan dilakukan.

Katanya, dalam keadaan sekarang, kerajaan sepatutnya menggalakkan warga kota menggunakan perkhidmatan LRT dan monorel dengan harga tambang yang rendah memandangkan sistem trafik yang seringkali sesak di kawasan Kuala Lumpur.

"Seharusnya ada formula lebih baik menggalakkan rakyat khsususnya warga Kuala Lumpur untuk menggunakan LRT dan monorel. Oleh itu, kami desak untuk tangguh atau lupakan sebentar kenaikan tambang ini demi kepentingan rakyat," katanya.

Share this article :

+ comments + 1 comments

10 February 2014 at 18:54

Kepada setia-usaha Datuk Seri Tengku Adnan bin Tengku Mansor (UMNO) Ketua Parti gerakan Mah Siew Keong, Ketua MIC Datuk Seri G. Palanivel, Ketua PPP Datuk T. Murugiah dan peminpin-peminpin komponen.

Kami YIP KUM FOOK Ketua MCA Gombak, YIP JIUN HANN pemuda MCA Gombak dan Jayanthi Devi Balaguru ketua Gerakan Segambut (CHIA OOI SUN & CO.) Advocates & Solicitors 48-1 1st Floor, Jalan Brunei Utara Off Changkat Thambi Dollah, Pudu 55100 Kuala lumpur, dengan hormatnya disini harap semua parti komponen BN menyokong seruan bekas menteri penerangan Zain Nuddin menjemput bekas Perdana menteri DR. Mahathir bin Mohamad ke Putera Jaya menolong Kerajaan mentadbir Negara.

Kerana berbanding dari segi ekonomi, keselamatan, pembangunan dan lain-lain dengan jelasnya bekas perdana menteri Dr. Mahathir bin Mohamad lebih berkaliber dan berpengalaman mentadbir Malaysia dengan sepurna.

Sekian dimaklumkan. Terima Kasih

YIP KUM FOOK & ASSOCIATES
NO. 2A & 2B, 2ND FLOOR
JALAN 53, DESA JAYA KEPONG
52100 KUALA LUMPUR

Post a Comment
 
Support : S.A.R
Copyright © 2012. SHAH ALAM REBELS - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger