SKANDAL TANAH IJOK: AZMIN ALI PENGEJUT DAN PENIPU

Monday 2 April 20181comments



Isu tanah ijok yang telah dikatakan selesai oleh MB Azmin Ali dan kerajaan DAP Selangor sebenarnya amatlah tidak benar!

Hal ini kerana sikap Menteri Besar kerajaan DAP yang berdolak dalik dengan pelbagai alasan termasuk berdiam diri apabila didesak berbuat demikian kerana penjualan tanah seluas 880 hektar itu secara tidak langsung menganiaya rakyat.

ADUN Permatang, Datuk Sulaiman Abdul Razak berkata, Mohamed Azmin perlu menjelaskan dalam kertas putih itu berhubung penjualan tanah berkenaan kepada syarikat swasta pada harga kira-kira RM1.18 bilion.

Kalau Mohamed Azmin mendakwa kerajaan negeri pimpinannya telus, adil, saksama, maka jelaslah kepada rakyat kenapa tanah itu dijual dan berapa jumlah pampasan dibayar kepada rakyat dari jualan RM1.18 bilion itu?

YB Sulaiman menyifatkan Menteri Besar seorang yang penakut kerana hanya menyerahkan kepada Ketua Komunikasi Korporat dan Pejabat MB sahaja tampil, sedangkan beliau masih membisu daripada menjawab sendiri isu itu di dewan.

Tambah YB Sulaiman lagi, rakyat mahu penjelasan terperinci mengenai skandal tanah itu dan mengapa bayaran pampasan kepada peneroka hanya RM421 juta, sedangkan pihak pemaju mendapat berlipat kali ganda.

Kita juga hendak tahu kenapa Mohamed Azmin tergesa-gesa membenarkan dua syarikat swasta menjual tanah di mukim Ijok itu pada harga RM1.18 bilion kepada sebuah syarikat lain sebelum proses peringkat Mahkamah Persekutuan selesai dijalankan.


Share this article :

+ comments + 1 comments

16 February 2022 at 22:35

Company Profile Design.QC Fixer Solutions is a digital marketing company, We offer a variety of services including branding, logo design, photo shooting, video shooting, content writing, SEO, social media management, company profile design and etc.

Post a Comment
 
Support : S.A.R
Copyright © 2012. SHAH ALAM REBELS - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger