KANTOI FITNAH, RAFIZI RAMLI KENA SAMAN!!! #SayangiSelangor

Wednesday 10 April 20130 comments


KUALA LUMPUR 9 April - Kes saman fitnah Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi terhadap Pengarah Strategi Parti Keadilan Rakyat (PKR), Rafizi Ramli akan dibicarakan selama dua hari bermula 21 Ogos depan di Mahkamah Tinggi di sini.

Saman itu yang difailkan pada 25 Januari lalu berhubung dakwaan Rafizi, 36, telah menulis dan menerbitkan dalam blognya artikel berunsur fitnah mengenai diri Ahmad Zahid, pejabat dan pekerjaannya sebagai Menteri Pertahanan.

Peguam Datuk Saseedharan Menon yang mewakili Ahmad Zahid memberitahu pemberita, pada 6 Mac lalu mahkamah telah menetapkan kes saman itu dibicarakan pada 12 dan 13 Jun depan namun tarikh tersebut telah dilapangkan.

Pesuruhjaya Kehakiman, Lee Heng Cheong menetapkan tarikh perbicaraan yang baru ketika Saseedharan dan peguam Mohd. Afiq Mohd. Noor bagi pihak Rafizi menghadiri prosiding pengurusan kes di kamar beliau, hari ini.

Menurut Saseedharan, sebelum perbicaraan didengar, mahkamah menetapkan pengurusan kes itu pada 3 Jun depan.

Ahmad Zahid yang juga Naib Presiden UMNO menyatakan, perbuatan itu dilakukan oleh Rafizi pada atau sekitar 29 Disember tahun lalu dengan niat jahat memberi gambaran negatif dan palsu terhadapnya supaya dibaca oleh orang awam.

Beliau selaku plaintif berkata, perkataan itu antaranya membawa maksud beliau seorang yang tidak kompeten menjawat jawatan Menteri Pertahanan, tidak jujur dan tidak boleh dipercayai.


Share this article :
 
Support : S.A.R
Copyright © 2012. SHAH ALAM REBELS - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger