TERBONGKAR! SIAPA SEBENARNYA USTAZ AZHAR IDRUS? WAJIB BACA!

Sunday, 17 June 2012128comments


Model antarabangsa yang mirip Ustaz Azhar Idrus (UAI)?

Dewasa ini kecoh kononnya terdapat seorang individu yang mempunyai aura sakti 'Super Star' yang mampu menarik perhatian dan minat orang ramai untuk hadir setiap program atau ceramahnya di mana-mana sahaja.

Untuk merasai bahang saktinya dan fenomena kononnya melanda umat melayu sekarang ini, penulis telah hadir dalam satu ceramahnya di Masjid Sultan Salahuddin Abd. Aziz Shah di Shah Alam.

Memang terbukti! Untuk pertama kalinya masjid kebanggaan penduduk di Shah Alam itu penuh sepenuhnya hingga penulis terpaksa berjalan kaki sejauh 1km untuk sampai ke Masjid kerana parkir jauh.

Kepadatan jemaah yang hadir juga dikatakan melebihi bilangan jemaah ketika Solat Jumaat. Terdetik di hati penulis, memang sakti gaban ini!

Keadaan di Masjid seolah-olah seperti pesta. Dengan gerai-gerai penuh didirikan di sekitar Masjid. Tidak ketinggalan gadis-gadis solehah antara yang hadir mencuit perhatian penulis.

Penulis sempat cuci mata. Kata-kata orang tua, di Masjid lah sesuai untuk cari pasangan hidup. Namun melihat kepada suasana di sana, penulis tidak pasti akan kebenaran kata-kata itu.

Ketika sibuk cuci mata sambil menunggu azan maghrib berkumandang. Penulis tertarik dengan sebuah gerai yang menjadi tumpuan orang ramai di situ.

Penulis mendekati untuk mengetahui apa yang berlaku di sana. Wow! rupanya gerai itu menjual baju, sticker dan lain-lain eksesori yang tertera gambar Ustaz Azhar Idrus (UAI) yang menjadi penceramah pada malam itu.

Melihat gelagat orang-ramai di gerai itu, memang ramailah yang taksub kepada UAI ini, bisik hati penulis.

Ruang solat Utama memang 'pack'. Jemaah berebut-rebut untuk masuk hingga ada aksi tolak-menolak. Penulis geleng kepala melihat gelagat tok-tok janggut itu. Harapkan janggot je panjang, tapi gelagat macam jenglot!

Selepas selesai solat Maghrib, ingatkan nak buat Solat Sunat selapas Maghrib. Malangnya, sudah tiada lagi ruang untuk sujud. Tiada lagi ruang untuk bergerak. Ini kerana orang ramai semakin berpusu-pusu masuk ke dalam ruang solat utama hingga keadaan dah macam 'tin sardin'.

Adakah ini fenomena atau penyakit umat melayu sekarang?

Keadaan itu membuatkan penulis semakin tertanya-tanya dan bersemangat untuk mengetahui apa yang membuatkan sehingga orang ramai bersikap sedemikian rupa terhadap UAI.

Kemuncaknya sudah tiba, sebaik diumumkan ketibaan UAI, penulis dapat melihat perubahan wajah rata-rata jemaah. Penulis dapat melihat keghairahan mereka untuk meyaksikan kelibat UAI. Terus terang, situasi ketika itu tidak menggambarkan kami berada di dalam Masjid. Keadaan seperti berada di 'Anugerah Bintang Popular'.

Penulis cuba memberi tumpuan untuk mendengar ceramah UAI. Sekali lagi penulis jadi pelik, tertanya dalam hati. Ini ceramah ke persembahan 'Raja Lawak'.

Mana tidaknya, apa sahaja yang keluar dari mulut UAI pasti jadi bahan ketawa jemaah yang hadir. Penulis semakin pelik!

Penulis merasakan ceramahnya biasa sahaja. Mungkin lawaknya yang luar biasa. Tiada beza antara Zizan 'raja lawak' dan UAI. Yang membezakan adalah penampilan mereka sahaja. Penampilan UAI yang berjanggut panjang malah lebat serta pemakaian jubah dan kopiahnya yang menampakkan dia seperti ulama dan warak.

Dari segi perwatakan biasa sahaja. UIA adalah pelawak seperti pelawak-pelawak lain yang sentiasa mendapat sambutan hangat orang ramai yang dahagakan lawak-lawak mereka. Itu Sahaja!

Itulah ikon orang muda yang kononnya yang cuba disensasikan dan digunakan oleh PAS dalam program-program mereka.

Malam itu adalah malam 'pelik sedunia' buat penulis.

Mungkin sedikit sebanyak video di bawah boleh memberi gambaran siapa Azhar Idrus sebenarnya.




mimr



Share this article :

+ comments + 128 comments

18 June 2012 10:03

pernah kah anda mendengar SUARA SYAITAN ikutilah PENGULAS rakaman UAI kantoi.syaitan tidak pernah berpuas hati selagi mereka tidak menyekat manusia menghampiri RUMAH ALLAH.

18 June 2012 11:31

UIA hanya agen pakatan haram yang menggunakan masjid sebagai pentas politik. Ceramahnya hanya berunsur jenaka dan sindiran. Bagi saya kurang pengisian, hanya hiburan sahaja.

UAI tak serius nak beri ilmu. JANGAN GUNAKAN RUMAH ALLAH UNTUK KEPENTINGAN POLITIK!

13 December 2012 13:11

ada saja la, sifat2 dengki nie terhadap ustaz....

18 December 2012 07:06

Aper la penulis ni..kalo ko x suka jgn pegi dgr atau tgk ceramah dier..dier pon x ajak ko..lawak2 dalam ceramah tu hanya selingan jer..sebab ramai pendengar yg mengantuk kalo dier straight jer..aku marah sangat bila ko hina jemaah surau..minta maaf la bro atas ketidak puas hatian aku ni...yg buruk dari aku,YG BAIK2 SEMUA DARI ALLAH TAALA..

20 December 2012 22:05

majlis ilmu pun dikutuk, xtau nak ckp pe la klau cmni.
cara ko bcakap mcm jarang skali hadir ke majlis ilmu agama.
ko pergi yg uai ni pun sekadar untuk menjadi mata2 syaitan supaya menjauhkan org lain drp masjid.
Sebelum ko nak nilai org, nilai diri ko dulu..apa sumbangan ko kat islam.
Kalau stakat pandai nak kondem..tch! try la kondem malaikat kt kubur nnti.

1 January 2013 10:09

kenapa majlis-majlis ilmu seperti ini kamu ingin memberi komen negatif sedangkan perkara-perkara maksiat luar seperti program menyanyi di dalam televisyen, raja lawak tu semua adalah perkara maksiat yang membawa kepada gelapnya hati. adapun ceramah UAI ini dilakukan adalah supaya dapat menarik lebih ramai anak-anak muda daripada melepak tepi jalan ,baik pergi ke masjid, mencintai masjid, sambil mendengar ceramah dan sedikit perkongsian ilmu,. kenapa kamu lebih mementingkan kepentingan politik sebelah PAS, sedangkan program di bawah kerajaan itu lebih banyak membawa kepada kemaksiatan, inilah yang dikatakan akhir zaman bahawa, manusia bukan takutkan Allah tetapi pemimpin (yang zalim). wallahu alam.

1 January 2013 16:23

edmin ni nmpk sgt .. mls dgr xpe tp jgn duk ngutuk org bwk agama .. leni dh lh x ramai dh hop bwk ke jln gini .. lg nk kempen kutuk sgle .. mohon sedor diri sikit ..

2 January 2013 10:42

bismillah...
mula2 ko kena paham, islam mrngkumi slruh perbuatn dlm hdup manusia hatta time tido...UAI berhumor agar org xngantuk o bosan d smping selitkn ilmu2 agma yg asas,xmsuk yg berat sgt...nape??? sbb masy skang ni terlalu jauh dgn agama hatta ilmu asas skalipun rmai yg xtau... humor jg dpat tarik rmai org dtag...utk ape??? klu mrka(org muda) xdtang ape mreka buat kat umah??? ad yg couple, bzina,main game,tgok tv,tgok lucah,rogol ank org...klu dtag dpat gak ilmu agama cket2...mane baek dpat cket ke xdpat lgsung....
hang ad pale kan...pale hang ad otak kan...so,,xleh nak pikir????

4 January 2013 10:25

Memberi ceramah agama itu tidak ada salah tetapi pengisiannya yang membuat lawak dengan fitnah itu yang menjadi masalah utama ... Jemaah datang untuk mendapatkan ilmu bukan fitnah..Lagi satu mendengar fitnah itu hukumnya haram apalagi bila menyebarkan kepada orang lain..Jadi kepada anon yang mengatakan mendengarkan fitnah UAI itu baik ..cuba renungkan kedalam diri sendiri.. Kami anak muda kurang kemasjid bukannya tidak suka.. tetapi ade segelintir jemaah yang rasenya diri mereka hebat sering membuat fitnah dimajlis2 agama dan tazkirah.. MENGELAKKAN FITNAH ITU ADALAH WAJIB...kami lebih rela berjemaah dirumah bersama keluarEDOnarynga dari menghitam hati... TQ

6 January 2013 00:51

Assalamualaikum,
Kpd saudara seislam semua,hentikanlan semua ini,
Jgn kutuk mengutuk. Biarkan mereka yg reti je yg buat ulasan, jgn hukum menghukum dgn prasaan,
Kpd yg x ingin ke masjid tu jgn cari alasan kerana itu adalah sunnah nabi yg utama,nanti lain jadinya ngan akidah kita. Yg salah tu same2 kita tegur ngan cara bijaksana....

10 January 2013 10:24

Brp suhu api neraka..agak agak awak boleh tahan ker..brp sen ko dpt dgn blog ni sampai ko rasa boleh rasuah masuk syurga..dah lacko x boleh tarik org buat kja agama ko kondem lg..agak2 level neraka mana ko duduk nanti..nauzubillah..pekerjaan ko ni penuh risiko bro kalau betul xpe tapi kalau salah tak lain x bukan neraka jahanam..sudah2 lah

10 January 2013 13:25

Pak aji stuju sgt tu,ingat mengingati...sesungguhnya azab neraka itu teramat pedih...tolong lah semua janji Allah itu adalah benar belaka....jgn main hentam ikut suka

13 January 2013 19:08

semua manusia sama di mata Allah,yang membezakan cuma iman dan takwa....bersangka buruk dengan kaum muslimin sendiri...nauzubillahhh....semoga Allah merahmatimu...

15 January 2013 13:41

setuju dgn admin..saya smpat pegi majlis ilmu UAI di keramat AU2 baru2 ini, banyak kepada sindiran, bukan pengisian agama.. hanya feqah semata2. saya buka biografi Azhar Idrus ini,tidak belajar agama di universiti mana2 pun. mungkin ini fenomena Azhar Idrus...akhir zaman kot. moga2 kita semua masih berlindung dr umat itu.

16 January 2013 04:43

Hei sicantik maria,nk ukur ilmu agama seseorang tu kene tgk dia bljr kt universiti ker?kire ade sijil la,sapa ajar mu.ade juge beberapa org ustaz yg backgroundnye belajar di jordan 3,4 tahun tp blk baham duit baitulmal..mu tahu ke dia bljr kt mana?kl dia xda ilmu dia xmngajarla.yg bljr sampi luar negara tu syp je..mna sumbgn,stakat bljr tghi nk mkn gaji buta sahaja,rumah dkt masjid tp jarang turun masjid..kata ilmu byk..yg jenis mcmni org xpelik n persoalkan plak.

16 January 2013 04:49

Kene ade sijil n bljar universiti ke?abih sekolah pondok tu xdikirala n byk lg sekolah2 agama..awak pikir bljar universiti baru boleh mngajar agamanya?

16 January 2013 13:41

Orang dah gelap hati macam inilah. Celikkan mata, bandingkan diri anda dengan UAI seperti anda bandingkan diri anda dengan Profesor universiti.... itulah analoginya. kalau tak faham, sah2 anda tidak bijak dan hanya tin kosong, dan tin kosong kita buang ke mana? tong sampah!

16 January 2013 16:03

Rasanya, Kuliah oleh Ustaz Harun Din lebih banyak pengisian dari sudut ilmunya. Namun yang menyedihkan, kuliahnya pada setiap jumaat hanya dihadiri tidak sampai 100 orang. Berbeza dengan UAI, kurang pengisian, banyak sindiran, tapi ramai pengikut. Orang datang bukan nak cari ilmu, tapi mahukan hiburan..itu sahaja!

20 January 2013 20:42

Apa ke tolol sgt abuaqif ni..... ko xdgr ke dlm klip video tu dia ada kata DGR KABO....ke mu xpaham lg.. tolol..

21 January 2013 02:03

Yg buat citer ni pun mcm la bgs sgt nak kutuk ustaz, sekurangnya dia dah ada status ustaz. Perkara lain byk lg nak jdkan isu, knp miss malaysia x dijadikan isu????????

21 January 2013 11:58

hmm..patutnya majlis agama la diramai2kan...dunia kan dah nk kiamat...xkisah la klu ustaz tu bt byk joke tp bleh paham apa yg disampaikan...dari hiburan je semata2...gelak2 smpi hati gelap...kan xbagus jgak...baik korang semua dengar lagu XPDC-teman...haha...

25 January 2013 20:03

Semoga hentikan tabiat menghina ulama' ... yang penting dalam kuliah UAI , beliau berjaya menarik pemuda pemudi sekarang untuk mendengar kuliah agama dan belajar - belajar ke Masjid dan Surau, daripada pergi ke pesta hiburan dan konsert semata - mata...
SEDARLAH WAHAI PENULIS .

25 January 2013 20:16

Sy sokong bro..popuan yg buat kenyataan atas tu bangang..x tau konsep dakwah..ustaz pon da cakap awal2..kalo x suka ceramah dier tolong jangan datang ceramah dier..dier x jemput ko pon,halau pon x..ko yg gedik pegi apahal?

25 January 2013 20:27

Kalau org yg datang ceramah rasa terhibur pon salah ke?

26 January 2013 18:45

Mungkin para komentar tidak sedar. Kenapa ustaz dan ulama hebat seperti Nik Aziz gagal tarik hadirin seramai program UAI? Nantikan pendedahan seterusnya.. "RAHSIA KEJAYAAN USTAZ AZHAR IDRUS TARIK HADIRAN BERBANDING USTAZ-USTAZ LAIN!!!

28 January 2013 12:18

Penulis blog seorang yang lemau,sebelum ko nak hentam UAI,dengar dlu siri2 Ceramah beliau.Bukan setakat datang baru sekali,dengar cuma sekali lepas tu terus komen ntah apa2.BODO dari lembu...Majlis maksiat ko tak suka,majlis Ilmu pun tak suka,ko memang manusia yang x pandai nak bersyukur...kalo ko nak padam komen aku ni,ko padam lah...Tapi ingat,satu hari ko mesti menyesal dengan apa yang ko dah buat pada blog ko ni...Ramai anak muda yang folo UAI dah buka mata,tapi tak sangka ko masih BUTA.Kalo Ko rase marah,Allah lagi marah pada ko.Kalo ko seorang penulis yang suka berpikir,aku cabar ko dengar siri ceramah UAI kat youtube sana.

28 January 2013 22:37

Penulis akur dengan komen negatif oleh para pembaca. Hinaan dan cacian adalah lumrah buat pejuang. Rasulullah sendiri dicaci dan dihina sepanjang dakwahnya...namun Baginda tetap istiqamah...

29 January 2013 14:13

"dan tidak ad yang lebih baik perkataannya drpd org yg menyeru kepada mengesakan dan mematuhi perintah Allah, serta dia sendiri mengerjakan amal yg soleh smbil berkata; sesungguhnya ak adalah dri org-org islam yg berserah kpd Allah.' -surah al fussilat (33).. dalm dakwah ad pelbagai cara..yg menentukan dan membuka hati manusia hanya Allah swt.bkn nya manusia..jadi kta jgn lah menjadi penghalang kpd dakwah..wallahualam..

29 January 2013 23:44

kenapa ko nak kutuk uai? anak aku pun baru baru ni ikut aku g masjid dengar uai ceramah. dia suka sebb senang belajar dan faham an uai beri keterangan so simple..anak aku kata. anak aku remaja umur 19 tahun... dia kata ustaz lain so serius dan ngantuk... ko apa citer bro?

30 January 2013 14:56

niat tu kene betul bro, org pegi dengar ceramah agama utk dapatkan ilmu agama, so diorg dpt ilmu. Kalo pergi sekadar nk usha line n nk cari bahan utk mnfitnah org, so dapat la apa yg ko nk. lagi satu ko dh memburukkan2 ulama, dosa kita sesama makhluk Allah x kan ampunkan melainkan ko sndiri mintak ampun kat org tu, pikir2 la sket ye, wassalam.

30 January 2013 18:33

penulis ni mesti org UMNO kn..sekali baca pn dh tahu.

4 February 2013 09:44

Wahai penulis, setiap orang berbeza cara mereka berceramah. Walaupun penuh sindiran tetapi orang ramai menyukai UAI, seronok dengan pendekatan yg dibawa oleh UAI. Sekurang-kurangnya cara UAI ini dapat membawa orang ramai ke masjid. Pemuda2 yg dahulu lebih suka gi konsert dah mula gi ceramah UAI. Sepatutnya kamu itu berterima kasih. UAI bukan ke masjid mecuci mata tapi sampaikan yg dia tahu. Walaupun jawapan secara berjenaka yg penting mesejnya sampai dan difahami ramai. ((Saya tertarik comment SHAH ALAM REBELS kat atas oleh Penulis akur dengan komen negatif oleh para pembaca. Hinaan dan cacian adalah lumrah buat pejuang))- penulis ini pejuang apa??? Pejuang yg mangaku dirinya pejuangke? Menulis pun tak betul lagi....pengikut dah berpuluh ribuke? Maaf mungkin coretan di atas kasar tapi bila seseorang itu bawa perubahan untuk medekatkan manusia ini ke jalan agama, janganlah nak hina, janganlah nak keji janganlah asyik cari kesalahan tapi tengoklah pada kebaikkan yg dia bawa....

7 February 2013 20:45

Janganlah prasangka buruk kpd orang yg sedang berusaha untuk melakukan kebaikan. Biarlah Allah saja yg memutuskancorg itu baik atau tidak. Tapi, bila kita cuba menuduh org yg sdg buat kebaikan itu, mmg sudah jelas hati kita busuk, dengki dengan kejayaan orang lain.

8 February 2013 09:25

helo penulis.. ht tu biar bersih skt..msti hidup kau xkan pernah tnteram n rasa bahagia kan???sgt kesian..aku doakan kau dpt petunjuk dr allah...

10 February 2013 00:07

laknatullah kamu wahai manusia yg menghina ulama yg mengajak kita ke jalan allah.

10 February 2013 08:34

betul..manusia tak pernah tahu bersyukur dan puas hati

12 February 2013 12:34

mg ni xrok nanang lar.. ustz oyk dh kea.. dio buat ore skow sbab xwi ngatok.. klu sirius sgt gak. ph ko jkk tido.

14 February 2013 20:46

Iblis memang suka kalau ada ulamak yang kununnya berdakwah tetapi diselang-selikan dengan sumpah seranah ibarat tukang touch-up benda2 mungkar kesukaan iblis supaya nampak cantik. Benda yang baik tetap jadi ilmu..tetapi jadi iman belum tentu sebab bukan ramai bilangannya yang Allah pandang tetapi keikhlasan, sebab kalau ramai sekali pun bukan bererti darjad Allah akan naik mencanak, nabi Noh a.s yang berdakwah selama 900 tahun tetapi berapa kerat sahaja yang beriman..ada Allah kisah.

15 February 2013 10:27

KacangKuda, ShahAlamRebels... jawab soalan ni... Kononnya pejuang agama la konon.
1 ) Mana kamu bila anak2 muda yg masa lapangnya melakukan maksiat, diisi dgn rancangan televesyen yg penuh maksiat? Dah pergi tegur ke? Tak payah semua la, anak2 muda kt kawasan rumah kamu tu je.. Ada tegur? Kalau rasa tak boleh buat tu, tak berani, tak pernah buat, TAK PAYAH TUNJUK ALIM LA... pooodah deii...

2 ) Ambe ni dah hidup 20 tahun lebih dah, ditarbiyah tv kerajaan, macam2 info, maksiat aku tengok, campur2, ada ustaz2 yg bagus bagi ceramah, tapi sepanjang masa ni ada ke yg melekat di hati2 anak2 muda mcm kite sumua ni? Bukan ke usaha UAI ni bagus, jauh labih berkesan dari 20 tahun tarbiyah ceramah tv, UAI cuba tunjuk kita ajaran Islam tu mudah. Klu nak belajar lagi dalam bab agama, bole cari ulama` lain insyaallah.

Eh sedor2, UAI dah banyak sedarkan mat2 rempit, bohsia, bohjan, anak2 muda yg lagha, orang2 tua yg tak kenal agama, tom imam tok bilal yg tersilap dalam amalan harian, orang2 bekerjaya yg lupa Allah, lupa solat masa cari harta dunia, pemimpin yg seleweng dia tegur, biar amanah sket mentadbir, berani tegur pemimpin, suruh jemaah kuliah dia letak agama Islam kat atas sekali atas mana2 hukum sekalipun,
ALIH2 MU PULAK GI KOMPLEN KULIAH UAI, ALIH2 MU YG AMBE TAK LANGSUNG, BUKAN DARI KALANGAN ULAMA2 PUN, ILMU AGAMA MALAS NAK CERITA, KUTUK, KOMPLEN, PERSOAL JASA UAI BERDAKWAH. MU SAPE??? AMENDA NAK JADI MU NIH? Pejuang mana mu ni?
Maaf klu kasar dimata pembaca lain, tapi satu jer ambe nak cakap,
SAPE2 JE YG BIADAB DGN ULAMA`, AMBE AKAN BIADAB DGN DIA. TAK KIRA SAPE2 PUN, TAK HERAN SIKIT..

18 February 2013 10:52

Alhamdulillah, saya byk2 bersyukur pd Allah s.w.t. kerana lepas mendengar ceramah2 UAI, saya berubah secara drastik, rupanya saya ni jauh sgt dgn ilmu agama ni, alhamdulillah!

18 February 2013 12:36

Assalamualaikum semua. Pedulikan mereka yang tak suka ngan UAI, biasalah manusia bukan semua mahukan kebaikan.Biarlah tetapi disini saja kita dapat lihat betapa ramai yang bersetuju dengan UAI. Mejoriti mahukan UAI kerana berjaya membawa perubahan pada rakyat malaysia. Bayangkan betapa besarnya sumbangan UIA pada negara dan agama.Semoga UAI berjaya dalam perjuangan menyebarkan Islam dengan caranya. Allahhuakbar.

18 February 2013 22:35

Ceramah UAI sangat bagus....banyak pengisian. Ceramah ini bsgus untuk semua golongan. Sangat simple untuk memudahkan kita faham.

Bagi yang kurang faham dengan cara penyampaiannya...cuba dengar lagi dan amati apa yang diajar oleh beliau.

21 February 2013 18:00

buat keje sia2 jer penulis nie

24 February 2013 21:35

dulu saya juga seorang manusia yg lagho dgn kehidupan di dunia,namun dgn izin Allah saya mengikuti sedikit sebanyak ceramah UAI di serata tempat,saya telah berjaya berubah kpd yg tidak baik kpd yg lebih baik,dulu saya malas solat,kini saya sedar ianya adalah suatu kewajipan dan mesti di lakukan,saya bknlh penyokong mana2 parti politik,tp bagi saya ada sesuatu tidak byk pun sedikit kata2 drp UAI yg boleh kita ambil sbg panduan hidup kita sbg org islam,.

26 February 2013 10:24

Orang mengajar agama perlu kitab daripada guru yang murshid dan bersumberkan imam yang muktabar.

Menjawab isu agama tanpa merujuk kitab yang sahih itu menjurus kepada mazhab muktazilah yang mengutamakan akal daripada nas yang empat.

Encik Azhar Idrus ini lebih cenderong kepada motivator dan bukannya agamawan.

Mungkin disebabkan tiadanya status Dr, tu yang pakai Uztaz nak bagi sedap sikit sebutannya.. hehe

28 February 2013 22:15

UAI belajar kitab2 lama yang mu sendiri tak kenal. Mu sendiri pun tak kenal kitab Umm.. kitab FathulBari, Kitab Bahrulmazi.. Eh mu tak layak la nak bercakap pasal UAI. Base kurang ajar tak reti hormat orang berilmu, biadab mu ni. Orang sibuk belajar agama, mu duk sibuk cakap ulama belajar kitab tak sahih. Mu ni ahli hadis ke kenal kitab2 yg sahih tak sahih.
Nanti kat majlis ilmu jgn cakap gini kt situ, mau kena makan penampor jer perangai biadab mu ni. Boleh bagitau tak kitab sahih mana yg kamu penah baca, ambe nak tau gak ni. Kalau mu muka tak malu, jangan jawab.

3 March 2013 01:14

salam..sedara penulis...sedarlah awk sedang nak jatuhkan saudara seislam kita..bawak2 lah mengucap...igtkn balik siapa kita dan apa tujuan kita dijadikan sebagai manusia..

3 March 2013 15:51

perlu ke ada sijil dari universiti utk mengajar ilmu agama ?????

4 March 2013 15:37

UAI : berdasarkan komen2 yg dibuat, sy simpulkan bahawa dia lebih sesuai dipanggil motivatur yg guna pendekatan keagamaan@ dakwah. Cuma dia pandai guna mulut celuparnya buat lawak politik. Berbeza dgn Mat Sabu yg suka mencarut semasa berceramah politik....!

4 March 2013 16:49

saya sokong ustaz azhar idrus...lebih baik ceramah UAI dari layan Kpop ...yang menteri belia dan sukan anjur tu...

6 March 2013 11:47


Khairul Annuar ... nak jd ustaz ngan ustazah bukan susah.. masuk r pas... tgk artis da r.. bape ramai dapat tittle ustaz n ustazah lepas masuk hampas.. tp ilmu ade ke... stakat mencaci n menghina.. itukah uztaz n uztazahnye... bg aku sng je... masjid adalah rumah Allah.. bukan tmpat wat joke n lawak bangang... lau nk wat lwk wat r kat pdg.. tp bukan masjid... majlis ilmu mmg bosan tp itulah dugaan kita sebagai manusia... bukan ganti ngan humor dam masjid gelak mcm syaitan... fikir r... btul ke x... niat btul tp cara penyampaian slh.... renung2kan dan selamat beramal

7 March 2013 17:53

Sekarang ni, klu tak guna lawak2 dan senda tawa, macamana nak ramaikan masjid dgn anak2 muda? Korang rasa anak2 muda skrg ni nak guna ke prinsip dugaan menuntut ilmu? Klu anak2 muda macam kamu takpela, dah bagus. Sekarang ni, bukan masalah politik, masalah besar kite macamana nak tarik anak2 muda.

12 March 2013 09:47

unknown.. kenapa diam membisu? ke kamu sokong owrg yg anjurkan k-pop n segala jenis kemaksiatan dri trik ank muda ke mjlis ilmu? buka la hti 2.. bkn psl politik tp isu akidah ank muda skrg y jauh trpesong.. Dgn izin ALLAH, UAI da byk bwk ank2 muda dkt dgn agama.. lg pn ap yg die sindir 2 btol.. ke kne btg idung 2 yg mrh sgt 2..^_^

12 March 2013 19:30

Melayu sekarang memang kurang berfikir dan malas berfikir.Cerita karut dan fitnah pun diketawakan sesama bangsa terbahak2 bagai nak gak,apa lagi yg kutuk kononnya tok guru !!!berbibawa?kesian anak2 Melayu sekarang...mahu dapatkan ilmu tapi lepas ceramah, dapat hampas...kalu hampas kelapa boleh juga dibuat baja.....kesian,kesian Melayu taksub ni...syabass admin!

13 March 2013 12:55

Sebab tu kita jangan ikut Melayu, ikut la Islam. Ketawakan perangai mengarut yg selama ni kita buat, tak sedar yg kita buat tu salah. Manusia akan sesat bila kita selalu nak berada di safe zone. Selalu ingat kita tak buat salah. dI majlis UAI, masing2 akan terkena, disindir, terasa tpi tu yang sebaiknya, supaya kita muhasabah. UAI garang bila mengajar, gaya mengajar zaman dulu2. Tu yang kuliah UAi melekat dihati tu :)

14 March 2013 12:10

SAYA SOKONG DENGAN APA YANG DIKATA WAN MUHAMAD AIZUDDIN...KAMO XSEHARUS NYER LIBATKAN HAL POLITIK NGN AGAMA...USTAZ AZHAR IDRUS CUMA MELAKUKAN DAKWAH MENGIKUT CITA RASE MASA KINI..KAMO XPATOT BERCERITA TENTANG JEMAAT DISITU..TOLAK MENOLAK...ITU PERKARA BIASA..MEREKA XSABAR HENDAK MELAKUKAN SOLAT..MERAPAT KAN SAF ITU ADALAH SALAH SATU SUNNAH NABI MUHAMMAD ,,.SY BANGKANG BLOG INI.

17 March 2013 16:48

Alahaiiii....bersyukur la sangat ko ni rosalinda

18 March 2013 07:39

alhamdulillah..... korg bleh ckp apa korg suke.... Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.... kita yg kerdil ni, jgn asyik mencari salah org... lbh baik muhasabah diri... insya Allah...

18 March 2013 12:51

Astaghfirullah..hinanya cercaan anda semua..sehina penulis blog ini. Sedarlah bhw anda mghina seorg ustaz. Klu ustaz suka wat lawak biarlah!! Knp xblh? Klu dia sokong mana2 parti skalipun terserah. Dia mmg ada kutuk umno tp dia pun ada kutuk pas. Br skrg dpt tgk masjid dan surau penuh masa subuh, maghrib dan isyak. Sblum ni sepi kecuali masa solat jumaat dan solat raya. Stakat nk pi masjid or surau skadar nk cuci mata or menghina org, Allah pun tak redha kau p umahNya. Bangsat betul bangsa aku nih!! Agama Islam tertegak tak suka, bl jatuh nk cr kmbing hitam utuk dijdkan mangsa. Hiduplah dgn mghina org2 mulia, kau org rasa blh slamat?

18 March 2013 14:49

Subahanallah... sepatutnya kita rasa bersyukur kerana rumah Allah telah dipenuhi dgn hambaNya... tidak kiralah atas apa jua program.. ceramah ke? pentas hiburan ke? selagi tidak menyimpang dari ajaran Islam..

Sekurang-kurangnya UIA berusaha untuk menarik golongan manusia untuk mengunjungi rumah Allah.. bukan macam anda yang menjadi "Tali Barut Syaitan"...

Sy pernah menghadiri kuliah UIA ini, ceramahnya bukan berpaksikan kepada "Politik semata-mata" tetapi atas landasan dan undang2 Islam.. Ada juga sindiran untuk pemimpin parti pembangkang & ada juga pujian utk pemimpin kerajaan...

Yang benar tetap benar & yg salah tetap salah... Insaflah selagi masih belum terlambat...

Dosa dgn Allah boleh minta ampun & mungkin di ampunkan kerana Allah itu Maha Pengampun... tetapi dosa sesama manusia? Fitnah?.. Subahanallah.. Kembalilah kepada Islam dan Ajaran Rasulullah...

21 March 2013 03:23

Penulis ni awal2 pegi tmpt ceramah uai pn dh niat nk cari apa yg xkna dlm mjlis ilmu uai.kalau rasa xboleh trima cara uai xpela,lain org lain seleranya.tp mengutuk ustaz yg tggi ilmu bhkn menyamakn dgn pelawak yg trg2 jauh tarafnya dgn uai Mmg sgt tdk wajar.ribuan org yg dtg utk dgr ceramah uai bknnya org bodoh.uai menjwb tiap prsoalan dlm keadaan santai tp ttp brpandukn hadis dan sunnah,bknnya sembrono kluarkn pndpt sndiri.malah dgn style uai yg brjenaka Dan mengaitkn kehidupn seharian menjadi tarikan utama trutama anak muda utk hadir kemajlis ilmu.kalau tdk krana lawak uai,yg dtg mjlis ilmu hnyalah pk cik2 mk cik2 yg dh stgh abad umurnya.syabas uai krana brjaya mncipta fenomena begini.

25 March 2013 17:08

SI MAMAT UIA TU.....DIA BUKAN USTADZ...DIA BARU NAK START....
PENCERAMAG MCM NI X LAMA.... SEKEJAP JE. LIHAT LA NANTI. HANYA BERTOPENG KAN AGAMA.....GUANG ENG PUN BOLEH BUAT

25 March 2013 19:39

Tak paham kenapa Ada insan mcm mu ni. Kite patut bersyukur sbb uai buat ramai anak muda berubah ke arah Islam.jgn la pertikai ttg lawak yg uai bg.sbb byk lawak Dia Ada berkaitan dgn apa Dia nk terangkan. Buka hati la wahai insan berketurunan nabi Adam. Mu nak kondem org yg belajar agama dh lama. Payoh la boh. Semoga penulis Buka hati tu luas utk terima ilmu agama dgn terbuka.

27 March 2013 17:47

si mohamad kamal isa tu dia tersangat la alim tu. Kalau ada kuliah agama tu dia la yg duk depan2 , tak penah miss. Ilmu penuh kat dada, ulama` lain cap ayam jer bagi dia. Tak lama ni, pasti jadi mufti besar Mesir la dia. Selama ni mohamad kamal isa ni satu2nya ulama` yang berjuang utk Islam, ulama` lain keja goyang kaki jer la. Ape la korang ni, mamat ni pun korang tak kenal ke?

8 April 2013 06:37

Allah yg banyakan jemaah kerumahNya, Bukan krn ustaz. Jika ada yg tersedar dari lagho, Allah jua lah yg campakan hidayah dlm hatimu. Bagi yg memeriksa latarbelakang ustaz UAI tahniah itulah yg sepatutnya dilakukan. Kepastian sanad nya benar2 shahih hingga Rasulullah s.a.w. Jika sanad nya putus maka ilmu darinya x berguna, telah berkata Imam Syafie "Tiada ilmu tanpa sanad". Wallahu a'lam

12 April 2013 14:43

ini lh penulis laknat...semoga Allah melaknati penulis ini...

12 April 2013 23:58

assalamualaikum...
saya fikir sbg umat islam kita tak sepatutnya bersangka buruk terhadap org lain terutama sesama islam..
ketahuilah dosa org memfitnah lebih besar dr membunuh..salam

16 April 2013 17:39

Cantik sgt ke ko ni Sicantik Maria?? Yg ko gi dgr cramah ustaz azhar tu pesal?! Cer ko buke wikipedia pasal ustaz azhar. Bace ar keterangan psal pndidikan ustaz azhar idrus. Kau ade ke mcm tu??! Ke ko ni x reti membaca??!

16 April 2013 17:48

Haha....klakor la ayt mung...skarang ning ustaz azhar yg dihina dicaci dimaki bukannye mung!

16 April 2013 18:01

Sokong sgt la admin tu.....hampeh je lbih...dye tulis blong ni pon ntah2 pak cik rmbut uban tu byr kt dye gaji tiap2 bulan.

4 May 2013 04:58

ceramah uai memang menarik dan lucu.
bagi saya kalau tidak nampak sangat
ada unsur politik adalah lebih baik dan akan lebih menarikorang ramai.
uai ini sedap dan terang suaranya..
mudah di faham. cuma apabila soalan politik timbul ia agak berat sebelah...walau macam mana pun saya harap ia perlahanx berubah kepada ceramah yang lebih hingga pendengar
tidak dapat teka ceramah pas atau umno

8 May 2013 12:41

mesti penulis ni islam pd i.c shj..tdk pd hati n akal..ceramah yg ade unsur2 klakar atau jenaka itu adalh utk mnarik gnerasi2 muda mcm kite yg da mkin lpe nk mnuju rumah allah..percayalh,klu cramah smate2,tnpa unsur jenaka,xsmpi stgh jam,sorg2 da angkat kaki..dan stu lagi whai pnulis,apakah mnjdi slh klu jemaah2 bjanggut pnjg2 tu nk brebut tmpt dlm saf shinggakn di cemoh sbg jenglot?jgn d sbbkn politik,kamu mencemuh seorg ustad..skurg2 nye ilmu agamanye pnoh di dada..cbe fikirkn ape kaitan politik dgn agame??klu agame kite xdpt pjuangkn politik,bgaimana nk memimpin ngare mnjdi sbuah negare islam?hanye smate2 UAI mnunjukkn sokongn nya terhdp sebuah parti yg mana kamu x suka,kamu dah boleh mghina dia..stiap mnusia mlakukn ksalahan..pulg pd pgkal jalan..insyaallah,allah ampunkan dosa kamu..

8 May 2013 15:18

pergi masjid ,niat pon dah x betul..sebab tu hati asyik nak condemn penceramah..jangan samakan dengan zizan boleh x? ustaz tu hafal alquran, hafal hadis..ko kalau niat x betul, ilmu ceramah pon ko xdapat..pikir la..ko ada otak..

8 May 2013 16:56

dia hanya ulamak fekah...jgnla korang nk kondem2 plak...kn dia dh ckp ceramahnya hanya utk level baru nk berjinak-jinak dgn islam...ceramah jadi hiburan anak muda lebih baik dr konsert jadi hiburan anak muda...islam jugak yg ko cari kesalahan....cari la kesalahan kerajaan jugak kalau rase diri itu begitu adil....

8 May 2013 22:22

hantam la labuuuuuu

16 May 2013 23:09

Ceramah sambil buat lawak tu memang bagus dan dapat menarik ramai anak muda dan tua dtg mengimarahkan rumah ALLAH, NAMUN BEGITU jgnlah pula memfitnah, mengkeji, memaki sesama Islam kerana yg mendengarpun akan mendapat saham neraka nanti.

18 May 2013 10:26

Kita biasanya mendengar hanya apa yang kita nak dengar.

30 May 2013 01:07

Kalau nak nilai kena follow sume kuliah uai baru tau sape die.org trg kenal sapa dia uai.

17 June 2013 23:29

Berapa caj kalau nak bawa dia bagi ceramah kat tempat saya? ada sesiapa tahu?

17 June 2013 23:29

Berapa caj kalau nak bawa dia bagi ceramah kat tempat saya? ada sesiapa tahu?

17 June 2013 23:39

Apakah maksud sunnah rasul? Secar ringkasnya yang dimaksud dengan sunnah Rasulullah saw, ialah ucapan-ucapannya, perbuatan-perbuatannya dan keputusan-keputusannya. UAI ni cerita pasal sunnah nabi tapi ada satu sunnah yang dia tak ikut. Ni bukan terhad kepada UAI sahaj tetapi termasuk semua yang sewaktu dengannya. Mana ada nabi minta duit bagi ilmu agama. Mana ada nabi jadikan penyampaian ilmu agama sebagai sumber rezeki. Nabi bekerja dan berniaga. Contoh dah jelas dah. Keikhlasan ceramah diorang ni sama nilai dengan duit yang diterima. Lagipun macam mana boleh dinilaikan ilmu allah dengan wang? Orang macam ni yang korang puja dan ikut? heran heran...

13 July 2013 02:35

Ahmad mohammad mu ni spa? Aku pnh jemput ustaz azhar mai langkawi..tnyp PA dia berapa patut dibayar..PA dia kata xtau..xbyr pun xpa..tp mmg patut kita byr pun..sb kena baca masa dia nak mai..kos dia nak mai..tp kalau hang nak free p talaqi kat dia la kat rumah dia..lain kali jgn nak bt bandingan bodo hang tu...nampak sgt hang tu bodo .

31 July 2013 10:28

Salam semuanya...
Saya hanya dapat mendengar ceramah Ustaz Azhar Idrus dari YouTube kerana tinggal di Singapura. Alhamdulillah
Happy saya bila mendengar ceramahnya - sambil berjenaka, ada pengajarannya... Bukankah itu satu tawaran hebat - mcm "buy one get all free". Merapatkan siratulrahim bersama teman, bukan di disko tapi di rumah Allah (swt)! Subhana'llah... Ambil yg jernih.

Kepada yang tak suka ceramah ustaz, tak payah pi dengar ceramahnya. Duduk kat rumah ngaji Quran sorang2.


Hamba Allah

2 August 2013 07:09

Ahmad Mohamad :
Saidina Uthman Affan telah keluarkan fatwa mana2 ahli agama, tak kira tok imam, tok bilal, ustaz, usytazah, tok siak, mufti, tok kadi, noje, semua boleh diambil gaji dan upah, samada dari sanaf fisabilillah atau dari sumber penggajian kerajaan sendiri.

Tidak salah kalau anda tidak tahu, anda cuma kena belajar lagi agama dari kuliah agama sikit. Ni yang keluarkan fatwa bukan mufti mesir, bukan majlis fatwa dunia. Ni saidina Uthman affan, fatwa beliau sangat terkenal dan mbawa sumbangan besar utk perkembangan dan maslahat Islam.
Takpe2 gi belajar agama lagi. Sesungguhnya ilmu anda masih jauh terbelakang, harap lebih banyak membaca dan hadir kuliah tak kira la ustaz mana2 pun. Kamu kondem UAI tak ikhlas terima gaji, ustaz yang ikhlas mengajar, tak bergaji kat kawasan rumah kamu pergi tak?

10 September 2013 17:42

Kalau dengar keseluruhan kuliah UAI, cara penyampaian cukup mudah... lawak beliau kena mengena dengan soalan, malah, ia memudahkan lagi pemahaman org yg menyoal. Kalau UAI sokong UMNO, rasanya admin ni puji UAI sampai ke langit... jauhkanlah taksub dgn Umno!!!

20 September 2013 17:18

Memang saya agak kagum dgn UAI yang berjaya menarik golongan muda untuk ke masjid. Apa yang saya nak ingatkan adalah perihal adab tertib dalam masjid. Ketawa terbahak2 terlalu kuat tak berapa elok dan selalu dipesan oleh tok2 guru. Masjid adalah rumah Allah dan kita harus beradab di dalamnya.

6 October 2013 12:06

Memang UAI hanya penyampai, tak semestinya dia buat apa yang dia sampaikan. Contohnya dia kata untuk yang hendak poligami, lebih afdal kahwin dengan ibu tunggal yang ada anak banyak bagi membantu golongan yang susah. Tapi UAI tak buat macam tu, sebab dia hanya penyampai ajaran Islam, lagi pun nak buat macam mana, ada anak dara yang berkenang nok buat guane, dok gitu.

21 October 2013 12:10

salam semua, marilah kt. mengahargai ulamak2 @ ustaz yg menyampaikn ilmu2 mereka. Mungkin bagi sesetengah org. cara ilmu itu di sampaikn tidak berapa kene..walaupun cume fekah @ fardhu ain tetapi bagi org yg inginkn ilmu, itu semua penting...jgnlh kt mengecop mane2 ulamak atau ustaz itu negatif. Bagi sy. inilah umat akhir zaman...bende2 cmtu nk di politikkn @ di gembargemburkan...satu lagi,,x salah kt berlainan ideologi politik tetapi, jgnlh smpai maruah org2 sebegitu di kotak katikkn..kt kene ingat atas doa2 ulamak2 lah negara kt ni masih lagi makmur sebegini...dn kalau kt nk menyokong @ menyebelahi mane2 pihak pun..ingatlah..di akhirat nnt,,kt akan dipersoalkn atas ape yg kt perjuangkn itu...so hati2 memilih pihak...yg penting skrg...kt kene tegakkn Islam...at least kt tegakkn maruah agama kt sendiri..manusia semua buat silap...so sedar2 lah

2 December 2013 14:52

salam tuan syed,,xusah dok lyan sgt tuan admin ni..mohd akif tu skali..diorang ni ejen wahabi kat malaysia ni..da lama sy folow diorang nih..tulisan diorang mmg menggambarkan ciri2 wahabi...habis semua ulamak aswj diorang sapu..tp klu ulamak wahabi siap comolot agi. xyah lyan sgt la keldai2 yg jahil dok komen pasal ustaz ni..wat sewel otak kita jer..diorang ni masa kecik dulu xcukup kalsium nih..otak jadi sewel...hjahaha

3 December 2013 17:11

klau ilmu secetek air di sungai jgn mnduga air sedalam lautan...cetekny ilmu kamu whai pnulis..

5 December 2013 03:56

C cntk maria..nma cntk dah..aty xcntk...bole hafal 30juzuk al quran?klu bole br la bckp psl ustad..sy akn biadap pd org yg biadap dgn ulama...

5 December 2013 04:03

Admin...bole hafal 30juzuk al quran?bpe byk hadith yg ad dlm paleotak?klu xd..jgn hina ulama..sy akn biadap dgn org yg biadap dgn ulama..

12 December 2013 21:06

penulis ini ada lah pensuruh syaitan laqnatullah

12 December 2013 21:08

bila org terkinja2 di konset penulis ini tutup je mata dan mulut.mmg jenis longkang

13 December 2013 03:24

Salam,

Banyak lagi maksiat terang-terangan yang boleh kita tegur. Dari menegur UAI yg banyak tarik orang ke masjid, baik kita tegur budak-budak yang berkepit2, berpeluk2, minum arak, judi, zina, hiburan k-pop dan banyak lagi.

Tegakkan Islam, dalami ilmu agama, musahabah diri dan perbaiki diri sebelum mengutuk orang. UAI bukan maksum, dia pun kadang2 tersilap, tapi pendekatan yang digunakan untuk dakwah boleh dipuji. Yang mengatakan UAI dakwah guna akal sendiri kenalah buktikan. Jgn main sedap cakap je..azab Allah menanti orang yg memfitnah...

betul ke langsung x dapat ilmu waktu datang ceramah/kuliah..setiap kuliah UAI ada ilmu yang disampaikan terutama sesi soal jawab yg banyak memberi pedoman disamping dengan nas yg dirujuk..renungkanlah


Hamba Allah

18 December 2013 10:44

nampak sangat penulis ni datang dengar ceramah bukan nak ambik isinya. nak cari yang negatif saja.
dah sah niat awal pun dh tak baik.cuci mata kat masjid? niat x baik dari awal2 lagi. pastu nak sesatkan orang lain dengan ayat-ayat sendiri.

yang rosmah mansor isteri pm tak pulak tegur.sah-sah buat benda haram, cukur kening x pakai tudung. nak jugak cari kesalahan lain.

24 December 2013 08:37

Assalammualaikum saudara-saudari seislam sy, sy telah baca dengan teliti komen2 yg kalian berikan.....terlebih dahulu sy ingin memperkenalkan diri sy terlebih dahulu, sy adalah diri dalam diri kamu saudara-saudari. Apa yg saudara-saudari komen adalah apa yg ada dlm diri saudara-saudari sendiri...di sinilah saudara-saudari melihat keputihan hati, akal, lidah, mata, telinga, hidung dan nafsu yg harus disuci n dibersihkan mjadi putih seputih-putihnya..hanya diri sendiri yg tahu dan mengukur diri tersebut sebelum mengukur ilmu dan keperibadian insan lain.....sekian, terima kasih. Assalammualaikum dan selamat meneruskan perjuangan Islam.....

27 December 2013 21:44

ape mende org yg muleh
psl video pown sengal jgk
kn ustaz dh ckp kt ceramah dia
dgr kabo

zzzzzz

27 December 2013 21:52

Apalah, hidup hanya suka mencari kesilapan orang lain.Diri sendiri tak mau tangok dosa yang dipikul, tahu2 nak sebarkan keburukan orang lain. Biarlah kalau ustaz itu salah, perlu kah nak sebarkan aib orang lain??? Think about your self. Jangan suka2 nak menilai orang lain kalau diri sndiri tidak tinggal dosa..

7 January 2014 15:47

Assalamualaikum.
bagi saya , gunalah akal yang telah Allah kurniakan kepada kita dengan sebaik2. ambil yang jernih, buang yang keruh, biar UAI kemukakan isu politik, tetapi, segala ajaran nya, nasihatnya , hujah nya yang masih lagi berlandaskan Islam , kita ikutlah, sematkan lah dalam hati. Islam itu indah. kepada penulis blog, jangan judge seseorang itu dengan keburukan sahaja, tetapi, lihat juga segala kebaikan nya. manusia tiada yang sempura.

7 February 2014 20:56

Hanya Allah sahaja yang maha mengetahui niat hati hambanya...tak payah tuan hamba risau

7 February 2014 21:08

Hanya ALLAH yang maha mengetahui...niat baik buruk manusia...adakah kita sebagai hambanya boleh mengetahui niat seseorang..kalau tak boleh jangan menuduh yang bukan2..fitnah namanya..saya tak sempat nk pergi ke ceramah UAI...tetapi sekadar melihat di you tube...alhamdulillah...banyak yang saya dapat pelajari dari ceramah yg UAI buat...walaupon hanya di youtube

8 February 2014 19:40

Dengan nama ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI ...Allah, tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Tetap hidup, Yang Kekal selama-lamanya mentadbirkan (sekalian makhlukNya). Yang tidak mengantuk usahkan tidur. Yang memiliki segala yang ada di langit dan yang ada di bumi. Tiada sesiapa yang dapat memberi syafaat (pertolongan) di sisiNya melainkan dengan izinNya. yang mengetahui apa yang ada di hadapan mereka dan apa yang ada di belakang mereka, sedang mereka tidak mengetahui sesuatu pun dari (kandungan) ilmu Allah melainkan apa yang Allah kehendaki (memberitahu kepadanya). Luasnya Kursi Allah (ilmuNya dan kekuasaanNya) meliputi langit dan bumi; dan tiadalah menjadi keberatan kepada Allah menjaga serta memelihara keduanya. Dan Dia lah Yang Maha Tinggi (darjat kemuliaanNya), lagi Maha Besar (kekuasaanNya) surah Al-Baqarah ayat 225 ) assalamualaikum .ana minta izin menyampai kan Qalam Allah. Jngn lah kita berbalah2 lagi dalam blog ni..jika saudara ku sekalian percaya Allah ada pasti saudara tidak berbalah lg..jangan kita semua syirik tanpa disedara ku semua.biar lah Allah saja yg tahu perbuatan siapa fitnah atau siapa yg salah..Allah maha mendengar.Allah maha mengetahui walaupun apa saudara ku niat dihati.Allah maha melihat setiap perbuatan.dan Allah maha menghitung,membalas segala kelakuan hambanya. Ana tidak memihak sesiapa.tp ana memihak pada pencipta ana.iaitu Allah. Ya ALLAH, sesungguhnya tempat ku beserah .atau mengadu.atau luahan hati. Wahai saudara ku dari 1benih dan dari 1pencipta.berbaiklah...sebaik2 hamba Allah yg percaya pada Allah...

8 February 2014 19:54

"Dan tuntutlah dengan harta kekayaan yang telah dikurniakan Allah kepadamu akan pahala dan kebahagiaan hari akhirat dan janganlah engkau melupakan bahagianmu (keperluan dan bekalanmu) dari dunia; dan berbuat baiklah (kepada hamba-hamba Allah) sebagaimana Allah berbuat baik kepadamu (dengan pemberian nikmatNya yang melimpah-limpah); dan janganlah engkau melakukan kerosakan di muka bumi; sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang berbuat kerosakan ". Surah al Qasas ayat 77

8 February 2014 20:10

Katakanlah (wahai Muhammad): "Cukuplah Allah menjadi saksi (yang mengetahui perkara yang berbangkit) antaraku dengan kamu; Ia mengetahui segala yang ada di langit dan di bumi. Dan mereka yang percaya kepada perkara yang salah dan tidak percaya kepada Allah, mereka itulah orang-orang yang rugi. ) surah Al Ankaboot ayat 52. Ape ana smpai kan hanya untk hamba tahu yg maha mentadbir setiap makluk.walaupun semut .tidak terkecuali 1pun.wahai saudaraku sekalian.kembali lah ke pankuan Allah maha pengasih.dan maha penyayang seperti ibumu yg memegang mu dipangkuanya sewaktu saudara di izin oleh Allah.

24 February 2014 15:34

VIMAX herbal merupakan salah satu produk yang menawarkan cara membesarkan alat vital dengan mudah, cepat dan aman. Namun belum ada produk yang benar-benar mampu membesarkan alat vital sesuai keinginan mereka. Pada umumnya cara membesarkan alat vital yang ditawarkan tidak memberikan hasil yang diharapkan pria dewasa. Terkadang berbagai cara tersebut juga tidak memberikan hasil yang permanen. Cara membesarkan alat vital memang berkembang dari sekadar menggunakan minyak atau alat bantu ke metode modern seperti Vimax.

Vimax merupakan cara membesarkan alat vital pria terbaik di dunia saat ini. Obat Vimax ini menjadi sangat popular karena terbukti mampu membesarkan alat vital pria sesuai janji dari Vimax. Ukuran penis akan lebih panjang hingga 4 inci, dan membesar hingga 25%, dan yang terutama hasil yang didapat akan PERMANEN selamanya. Dengan Vimax, pria dewasa dapat memperbesar alat vital tanpa memandang usia.....

VIMAX Herbal (pembesar dan perpanjang penis)

Tersedia :
1.VIAGRA USA no 1
2.Boneka Full Body Elektrik
3.SUPER POWER USA Obat Kuat Herbal
4.Obat Kuat Cialis 80mg England
5.Golden Grow USA - Obat Peninggi Badan
6.Perangsang Wanita Spontan
7.VACUM + CREM (Pembesar & Penggencang Payudara)
8.Vacum + Lintah Oil (Pembesar Dan Perpanjang Penis)
9.Alat Bantu Pria (Sextoys) Komplit
10.Alat Bantu Wanita (Sextoys) Komplit

info lebih lengkap clik disini

27 February 2014 20:24

Ya Allah ... dunia akhir zaman.. ada juga ya penentang ustaz smpai ada penulis sebgini... nauzubillahiminzalik... terkejut betul...bersolat tp begini...

27 February 2014 20:29

Ni ayat alasan malas solat ke masjid...nak 1000 daya x nk 1000 dalih... haizz jauhi la dpt somi cengini yop

21 March 2014 11:15

mung ini agen umno, tolak masjid, hidup kelab malam

24 March 2014 13:33

Salam. Mai la sama2 doa agar Allah wi petunjuk dan uruskan kita sebaik2nya ke jalan yang DIA redhai."tak kenal maka tak cinta". sesama manusia kalau kenalpun mungkin tak jatuh cinta gak. Kenal Allah dan Rasul maka InsyaAllah akan cintai Allah dan Rasul.
Moga Ustaz sentiasa di dalam jagaan Allah. Manusia tak sempurna dan banyak kelemahan. Manusia yang di sayangi Allah adalah yang mengaku kesilapan dan sentiasa mohon keampunan Allah.
Ustaz mesti faham bahawa sesiapa sahaja yang membimbing manusia ke jalan Allah tentu tak sunyi daripada kena hina. Kalau kita sayang orang-orang macam ustaz ni, kita pakat pertahankan maruah mereka . Ulama pewaris nabi . Tak salah fahaman berlainan tetapi hati-hati agar fahaman kita bukan fahaman yang batil. kena belajar agama agar tau mana yang betul mana yang salah.
Saat ini mungkin kita masih rasa nak marah kpd orang-orang macam ustaz sebab tak sealiran. InsyaAllah bila dah faham , kita jadi berlapang dada mendengar ceramah ustaz-ustaz kelakor ni.
Ada satu cerita : sesudah saya siap menggali sebuah liang kubur dan meletakkan jenazah baby lam liang dan di timbus liang itu elok2 maka ustaz yang masih menuntut ni dengan pakaian yang rapi, putih bersih , menoleh kpd saya yang berseluar jeans lusuh kotor ni seraya menyuruh saya membaca doa di kuburan itu. tapi saya request agar ustaz muda yang lemah lembut dan berhemah ni membaca doa tersebut . UAI tak menunjuk-nunjuk dan menghormati orang seperti saya yang confirm dia dah tau pun saya ni spesis apa. Itu lah sikap beliau. Cuma UAI ni orang yang tegas seperti arwah ayah dia jugak. Syukur lah ada orang seperti UAI ni yang tak takut untuk memberikan teguran agama . Kita jugak yang untung akhirat nanti. Bayangkan kalau takda orang yang menegur silap kita tentu kita hanyut jeee. Kalau mati semasa sedang hanyut tu macamana tu ?? Thanks.

25 March 2014 23:01

Bak kata UAI, lebih baik diam kalau kita jahil agama daripada cakap benda2 yg x cerdik....berat nanang ni!

Jgn dibutakan dgn politik dlm beragama....

29 March 2014 02:43

Nauzubillah bwk mengucap semua, sebab itu melayu makin meLAYU, uai ni manusia bukannya malaikat setiap org pernah melakukan kesalahan, mana yg baik datang dari Allah mane yg buruk dtg dari diri kita sendiri, mane yg buruk jangan diikut yg baik dijadikan tauladan, siapalah kita manusia mahu menghukum, sedarlah wahai umat nabi Muhammad

2 April 2014 09:17

Maaf, tetapi kenapa ye UAI pakai kopiah mcm stail yahudi. Nampak rambut depan..lu pikir lah sendiri.

6 April 2014 12:31

ผมว่าท่าน UAI เป็นนักดะวะห์ที่เก่ง และสามารถสร้างแบรน์เจาะจงวัยรุ่นใหม่ ดารา ให้สามารถ نهضة ตนเองได้ ถ้ามกลางสังคมที่เสื่อมสมัยนี้ ขอให้ الله คุ้มครอง

8 April 2014 09:01

Tidak menjadi masalah sekiranya kita hendak memakai kopiah. Seeloknya pakai kopiah seperti yang kebiasaan. Cuma masalah yang timbul adalah ketika bersolat.Pastikan dahi bersentuh dengan lantai.

13 April 2014 16:20

berat nanang mu geng..

TERBONGKAR! SIAPA SEBENARNYA USTAZ AZHAR IDRUS? WAJIB BACA!
"Untuk merasai bahang saktinya dan fenomena kononnya melanda umat melayu sekarang ini, penulis telah hadir dalam satu ceramahnya di Masjid Sultan Salahuddin Abd. Aziz Shah di Shah Alam"
SEKALI je pergi dh kenal ust. azhar, wow dasatnye!! SIAP TERBONGKAR LAGI!! FUYOOOO!!! BRAVO BRAVO SIOT!!!

"Kemuncaknya sudah tiba, sebaik diumumkan ketibaan UAI, penulis dapat melihat perubahan wajah rata-rata jemaah. Penulis dapat melihat keghairahan mereka untuk meyaksikan kelibat UAI. Terus terang, situasi ketika itu tidak menggambarkan kami berada di dalam Masjid. Keadaan seperti berada di 'Anugerah Bintang Popular'."
WOW WOW Anugerah Bintang Popular??? Msti ad awek2 seksi kan?? pas2 ada yg dance2 mcm beruk sarkas btul x????

"Penulis merasakan ceramahnya biasa sahaja. Mungkin lawaknya yang luar biasa. Tiada beza antara Zizan 'raja lawak' dan UAI."
bkn ke yg penting ilmu tu sampai/diterima audience???? lawak ke x tu perlu jd soal ke??

"Yang membezakan adalah penampilan mereka sahaja."
Prnh dgr x org kate 'don't judge book by its cover'??

"Admin SHAH ALAM REBELS 16 January 2013 16:03
Rasanya, Kuliah oleh Ustaz Harun Din lebih banyak pengisian dari sudut ilmunya. Namun yang menyedihkan, kuliahnya pada setiap jumaat hanya dihadiri tidak sampai 100 orang. Berbeza dengan UAI, kurang pengisian, banyak sindiran, tapi ramai pengikut. Orang datang bukan nak cari ilmu, tapi mahukan hiburan..itu sahaja!"
yg pergi tu at least dpt gak ilmu agama tul x?? or lebih baik pergi anugerah bintang trus??

"Unknown 2 April 2014 09:17
Maaf, tetapi kenapa ye UAI pakai kopiah mcm stail yahudi. Nampak rambut depan..lu pikir lah sendiri."
berbau sinis je.. tp sblm tu ape hukumnye nyer pakai kopiah nampak anak rambut tu?? klo xtau google dlu hukumnye yer, lps tu bru dtg cni blk pas2 comment k..


conclusion: article yg lahir dr pmikir yg kurang matang.. comon la admin think outside the box la.. tgk dr semua sudut dlu

cnth: mane baik ceramah agama yg lawak tp rmi org dgr?? dgn.. ceramah x lawak tp xde org dgr??

"Admin SHAH ALAM REBELS 28 January 2013 22:37
Penulis akur dengan komen negatif oleh para pembaca. Hinaan dan cacian adalah lumrah buat pejuang. Rasulullah sendiri dicaci dan dihina sepanjang dakwahnya...namun Baginda tetap istiqamah..."
WooooW!! xtau lagi admin ni pejuang rupenyer.. tp kn pejuang tu ad byk jenis!! admin ni jns yg mne satu eh??

renung2kn lah...

19 April 2014 02:32

Assalam kpd semua yg bekesempatn mlibtkn diri dlm blog ni,bg aku la,xperlula kite nk brselisih pndangn semata2 utk berkomentar tentang baik buruk alfadhil ni. Biarla dia.seandainya niat die lurus,maka insyAllah dakwahnya berkesan dn dtrima Allah. Cuma kita jangan terlalu fanatik sehingga maki hamun pd pnulis blog ni. Lain org lain pandangan. Ingat. Khilaf itu fitrah umat Muhammad s.a.w, dn dmaafkan oleh Allah s.w.t . Mungkin ada benar kata penulis ni, unsur jenaka keterlaluan bukanla ciri untuk menimba ilmu. Jangan jadikn alasan "lebih baik pergi mendengar UIA drpd duk rumah" . Sebaliknya tanamkan niat,bhwasanya aku pergi mendengar ceramah kerana Allah dn kerana ingin tahu tentang islam. Bukan kerana lawak jenaka sifulan... Itu tidak tepat. Sekian....

17 May 2014 00:24

Malam itu adalah malam 'pelik sedunia' buat penulis...???? klu tak mendalami mmg la pelik jebon ooiii,,, klu ajak "penulis' ni pgi ceramah hal ehwal islam, mau tertido smpai esok aku rasa..

27 June 2014 10:52

mu ni baka syaitan ke? org nak gi majlis ilmu mu duk kutuk. dalam ceramah mesti ada lawak baru org nak dgr ceramah. mu kalu dok tahu macam mane nak dakwah duk diam2. mu ambil dok isi yg di sampaikan oleh UAI tu..kompom mu tak tahu isi yg disampaikan oleh UAI sbb mu ni gelap hati. org gelap hati ni memang susah nak serap ilmu agama ni..

29 June 2014 09:35

Bodohnya statement..

29 June 2014 09:40

Ni statement daripada orang bangsat dan bodoh sombong..

29 June 2014 09:47

Ni satu lagi statement bodoh.. Lembu kot tulis statement ni..

2 July 2014 12:28

maaf mencelah, cuma bagi pendapat. saya ni ilmu tak tinggi sgt, cuma apa yang dilakukan uai tu pada pendapat saya da ok da. sebab dah fitrah manusia suka kepada hiburan. otak kita boleh proses maklumat berunsur hiburan lebih cepat daripada maklumat yang biasa. sama macam kita maen game dengan buat kerja rumah. kita boleh maen game yang kita baru beli tak sampai 10 minit kita da tau selok belok game tu. sedangkan kalau kita buat kerja rumah 2 tiga jam baru dapat jawapan. lebih kurang begitulah serba sedikit. harap maaf kalau ada silap

8 July 2014 04:45

Ok la 2 kurang2 dia ajak kita ke masjid dari kau pegi konsert..kau kata dia pon pelawak sama mcm zizan tapi kurang2 ada gak pahala yg dia dpt duk mengajar kat masjid 2..nak buta mcm mn dah org tanya soalan yang pelik2 mst la lucu jawapan dia,sedar la bro skrg mmg org suka bnd yg lawak2 kan?pernah ka kau tgok konsert2 atau pesta hiburan x dak org pegi?klu kau pelik pasal diaorang pegi konsert x pa dah nama pon tempat maksiat tp kau jd pelik lak org ramai p masjid.Myb kau ni jenis yg x suka g masjid kan2? Pikir elok2 paki akal yg ALLAH bg 2 b4 bwk kuar statement bodo cm ni..naya ja dpt dosa

16 July 2014 12:18

Penulis dan blog ini yang memberi nama buruk pada Shah Alam sebenarnya.. Takde faedah langsung kerjanya

Post a Comment

Random Posts

 
Support : S.A.R
Copyright © 2012. SHAH ALAM REBELS - All Rights Reserved
Proudly powered by Blogger